www.real-estate-israel.co.il

שמאות-קרקעות

מס רווח הון

יש לכם הון?
המון מזל טוב!
אבל רגע לפני שאתם סופרים את הכסף -כדאי שתהיו מודעים לאחוז של מס רווח ההון שאתם חייבים לשלם!
כל המידע אודות מס רווח הון בישראל 2024, הטבות מס והקלות – כאן לפניכם!

נכון לשנת 2024, המס על רווחי הון הוא כ-25 אחוז מהרווח. אם אתם תוהים מה זה מס רווח הון? התשובה לכך פשוטה מאוד. מס רווח הון הוא מס שהמדינה מטילה על הרווח שיש לאזרחים על רווחים שיש להם מהון מסוים. רווח מהון יכול להיות רווח ממכירה של ניירות ערך.

מס רווח ההון בארץ הוא 25 אחוז תשלום למדינה מהרווחים. את המס יש לשלם רק אחרי שמכרנו בפועל את ניירות הערך. כלומר, גם אם יש עליה במניות שבבעלות שלכם – אתם לא צריכים לשלם מס עליה אם לא מכרתם אותה – כי כל עוד לא מכרתם את הנכס הרווח הוא רק על הנייר. את המס עצמו מחשבים לפי הרווח הריאלי שיהיה לכם – כלומר בחישוב גובה תשלום המס שתדרשו לשלם על רווחי הון נלקחת תחת חשבון עלייה במדד המכירים לצרכן. 

לפני שאתם משלמים מס הון או מוכרים נכס כמו ניירות ערך כדאי לכם להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום כמו מנהלי השקעות ורואי חשבון שיכולים לסייע לכם כמו שאנשי מקצוע בתחום של שמאות מקרקעין מבצעים הערכה לנכס נדל”ן לפני שאתם רוכשים או מוכרים אותו. באופן דומה מנהל השקעות ורואה חשבון יוכלו לייעץ לכם ולהעריך מה יהיה גובה הרווח שלכם ומה יהיה גובה המס שתדרשו לשלם עליו.

מס-רווח-הון
מס-רווח-הון

שימו לב למס!
מס רווחי הון – מהו המס וכיצד מחשבים אותו?
מס הוא הרבה יותר ממספר,
הוא סכום משמעותי שיכול לשנות לכם את החיים מקצה לקצה!

מס רווח הוון הוא מס שמשלמים על רווחים שיש לנו ממכירה של ניירות ערך. גובה תשלום המס הוא 25 אחוז מגובה הרווח שלכם. במקרים מסוימים ניתן לקבל הטבות מס שונות בגין פרמטרים שונים שקבע המחוקק (למשל אנשים שעברו את גיל 60 יכולים ליהנות מפטור מלא או חלקי מתשלום של מס הון). אם מעניין אתכם איך אפשר לקבל הטבת מס? חשוב שעוד היום תתייעצו עם רואה חשבון מומחה.

חשוב שתדעו - מאיזה סכום צריך לשלם מס רווח הון?
תהיו מודעים לפרטים הקטנים,
לאותיות הקטנות ולכל מה שקשור לנקודות הקטנות שאחרי האפסים....
כי כל שקל שמחויב במס הוא שקל אחד פחות בכיס הארנק!

מס רווח ההון חל על כל סכום של רווחים ממכירת מניות או ניירות ערך. כלומר, גם עם הרווח שלכם הוא רק של שקל אחד בודד עדיין תהיו חייבים לפי חוק לשלם 25 אחוז מרווח זה (כלומר 25 אגורות) לרשויות המס והמדינה. בגלל מס ההון הגבוה בישראל יש אנשים שעדיף להם במקום להשקיע בשוק ההון לקנות נכס נדל”ן מניב כהשקעה – התחום של שמאות מקרקעין על נכסי נדל”ן מניבים, יכול לאפשר לאותם האנשים לבצע הערכה מושכלת באיזה אפיק השקעה הרווח שלהם אחרי תשלומי מס יהיה גבוה יותר – בקנייה ומכירה של מניות וניירות ערך או בקנייה והשכרה\מכירה של נכס נדל”ן מניב.

מס-רווח-הון
מס-רווח-הון

שיעורי מס על השקעות בישראל – בכלל לא מה שחשבתם!
או שהרגילו אתכם לחשוב!
משלמים מיסים – הגיע הזמן לפתוח את הראש,
ללמוד ולהיות אחראיים על הכסף שלכם: כי כסף לא גדל על העצים!

שיעורי המס על השקעות בישראל הוא גבוה יחסית למדינות אחרות. גובה תשלום המיסים על רווחים משוק ההון הוא 25 אחוז מהרווח הריאלי על ההון של ניירות ערך שצמודים לערך או נקובים במטבע חוץ. תשלום המס על רווחי הון שהתקבלו כתוצאה ממכירה של ניירות ערך שאינם צמודים למדד המחירים לצרכן או למט”ח הוא 15 אחוז.

אמור לי מהו גובה המדד ואומר לך מה סכום המס שתשלם על ההון שלך
או במילים אחרות:
איך המדד משפיע על רווחי הון?

מדד המחירים לצרכן משפיע על הרווח הסופי שיש לכל בעל הון מההון שלו. לדוגמא, אם רכשתם מניה בעלות של 1000 שקלים ועם הזמן השווי שלה עלה ל1100 שקלים ומדד המחיר לצרכן עלה ב-2.5 אחוז, תהיו חייבים לשלם על ההון 75 שקלים – לא 100 שקלים. הסכום שתצרכו לשלם על המס יהיה כ25 אחוז מסכום זה, כלומר – 19 שקלים.

מס-רווח-הון
מס-רווח-הון

אל תהיו תמימים ותשימו את הידע (הכוח) ביידים של אחרים –
חשוב שתדעו בעצמכם ממתי מחשבים מס רווח הון?
בשביל שתהיו משקיעים נבונים!

את מס רווח ההון מחשבים כבר מהשקל הראשון הריאלי אותו הרווחתם. כל מסלול השקעה בשוק ההון מחייב אתכם בתשלום מס רוויי הון כולל: 

  • ניירות ערך ישראלים
  • ניירות ערך במדינות זרות
  • דיבידנדים
  • תשלומי ריבית שקיבלתם
  • קרן נאמנות
  • תעודות סל
  • אופציות למניות
  • אגרות חוב שצמודות למדד המחירים לצרכן

זה לא הגיל! זה התרגיל! או מה מאפיין מס רווחי הון מעל גיל 60?

פנסיונרים שעברו את גיל 60 זכאים לקבל הקלה התשלום מס רווחי הון או במקרים מסוימים אף לפטור מלא מתשלום מס זה. לדוגמא, פנסיונרים שחסכו הון בקופת גלם ומבקשים להשתמש בסכום הכסף שהצטבר בקופה כקצבה חודשים ולא מושכים את כל סכום הקופה בבת אחת כסכום חד פעמי, פטורים על פי רוב מתשלום מס רווח הון – על הרווחים שנצברו באותה בקופה.

מס-רווח-הון
מס-רווח-הון

הגעתם לגיל 70?
שתהיה לכם רק אריכות ימים והרבה בריאות!
חשוב שתדעו שמגיעות לכם הטבות מס ופטור מתשלום מיסים:
מה כדאי לעשות כדי לנצל הטבות על מס רווחי הון מעל גיל 70?

בשביל שבני 70 ומעלה (וגם בני 60 פלוס) יוכלו לנצל את הטבות המס שמגיעות להם על תשלומי מס רווחי הון הם חייבים להקפיד למלא ולהגיש למס הכנסה דוח רווח והפסד שנתי בכל שנת מס. את הדוח ממלאים בעזרת רואה חשבון בטופס מספר 867. במקרים מסוימים בהם בעל ההון עבר את גיל 70 הוא יכול לבדוק את הזכאות שלו לקבלת החזרי מס בדיעבד על תשלומי מיסים משנים קודמות.

2023 עוד רגע מסתיימת, שנת 2024 נכנסת – שתהיה מבורכת!
האם יש הבדל בסכום לתשלום של מס רווחי הון 2023 לעומת 2024?
ולמה חשוב להיות מעודכנים בחדשות?

בשנת 2023 מס רווח ההון לאזרחי ישראל עמד על כ-25 אחוז. בשנת 2024, עלות המס על רווחי הון לאזרחי ישראל צפויה להיות דומה. חשוב להדגיש שמשקיעים זרים בישראל זוכים להקלות מס – בהתאם לתחום העיסוק שלהם ולהחלטה של רשויות המס וקובעי המדיניות הכלכלית במדינה. מלחמת חרבות ברזל שפרצה ב-7.10.2023, ערערה רבות את כל מדינת ישראל וגם את הכלכלה שלה. אם אתם תושבי הדרום ועוטף עזה או אם אתם תושבי גבול הצפון – חשוב שתעקבו אחר החדשות הכלכליות במדינה והעדכונים של המשרדים הרלוונטיים – יכול להיות שתהיו זכאים להטבות מס משמעותיות מאוד בגלל המצב הביטחוני.

מס-רווח-הון
מס-רווח-הון

לפעמים חיסרון יכול להיות גם יתרון!
על קיזוז מס רווחי הון על קצה המזלג
ואיך תוכלו להפוך לימון או הפסד ללימונדה ורווח בהתאם

דרך נוספת לקבל הקלות בתשלומי מס על רווחי ההון שלכם היא קיזוז ההפסדים שלכם לעומת הרווחים שהיו לכם. למשל, אם בבעלותכם מספר מניות מחברות שונות ובמניה של חברה א’ הפסדתם 450 שקלים ובמניה של חברה ב, הרווחתם 900 שקלים, תוכלו לקזז את הכסף שהפסדתם בחברה א’ עם הרווח שהרווחתם מחברה ב’ ולשלם אך ורק עם סכום ההפרש בין הרווח להפסד.